Foto: 
Julie Falk

Društvena mreža

Kada je čoveku dosadno, jer nema ili ne zna šta da radi sa sobom, on uključi kompjuter i tada nastaje svakodnevna, nepoderiva veza između elektronike i mehanike. Kompjuter je elektronika, a čovek mehanički klikće na pregledač, a zatim na opciju pokretanja društvene mreže. Jer na društvenoj mreži, čovek može da vidi svašta, da objavi svašta što drugi vide i da pokrene neku diskusiju, ili se priključi postojećoj. Ali, ima tu nešto što bode oči.

Šamaranje gluposti nije novost, ali je društvena mreža idealno mesto za obavljanje ovih aktivnosti. Laprda se po svim pitanjima i podpitanjima, iznose se svoja, a često i tuđa mišljenja, najčešće u vidu citata ili aforizama. Otvori čovek knjigu, objavi rečenicu koju prvo pročita i zatvori knjigu. Ostali korisnici pomisle da je pročitao knjigu od korice do korice, iako nemaju pojma ni šta je hteo time da kaže. A često ne zna ni sam.

Društvena mreža je dobra podloga za razna hvalisanja iz svih oblasti. Pa, mora svet da sazna ko je kupio nove patike, majicu, ko je išao na mega žurke, šta je ko ručao, ko je na kojoj plaži, i druge novosti, koje se neće videti u dnevnoj štampi. Sa samo jednom objavom, svi prijatelji imaju uvid u novitet, za koji se očekuje manja ili veća gomila lajkova i komentara. Na negativan komentar,  hvalisavac prvo odgovara blagim izlivom negativnih emocija, koji znaju da se pretvore u žešće verbalne konflikte. Uključe se i drugi u raspravu, neki za, a neki protiv i nastaju klanovi koji započinju novi svetski rat.

Na društvenoj mreži, najčešći uzrok komentara su svakako fotografije lične prirode, iliti selfi fotke. Uglavnom ih objavljuje ženska populacija, koja očekuje pozitvne komentare od muške populacije, ali iako u mnogo manjem broju, ni muška populacije nije operisana od selfija. Vole devojke da pokažu šta im je majka priroda podarila, ili šta je novo nabačeno od garderobe ili obuće. Idealna mesta za uslikavanje selfija, najčešće su kupatila i spavaće sobe, koje često nisu adekvatno pripremljene, pa se u njima može videti svašta. Oltar selfi hrama je, po pravilu, poveće ogledalo, koje ume da bude poprilično zamrljano, bez obzira da li je u kupatilu ili spavaćoj sobi. Ali, isto ogledalo prikazuje i ambijent iza leđa autora selfija, pa time i karakter selfirane osobe. Ipak, to je nebitno, a ono što je bitno je, da selfi što pre stigne na društvenu mrežu, i da se time kolektuje što više lajkova, koji podižu rejting na top listi virtuelnog prestiža.

Igrice na društvenoj mreži su besplatne, a postale su toliko svestrane da ih malo ko ne igra. Dobra grafika uvek privuče pažnju, a prvih nekoliko levela su jednostavni. Dovoljno da se igrač dobro zagreje. Tokom igre dolaze komplikovaniji leveli, koji traže više vremena, a kada se nešto ne može ostvariti, developeri igre odmah imaju rešenje. Ali, to rešenje udara igrača po džepu, jer lokalnu valutu te igre, igrač plaća pravim novcem, putem viza kartica. Čak ni virtuelni užitak nije besplatan. Zahtevi za prijateljstvo u vezi određene igrice su neizostavni, a kada prođe volja za igricom, ostaje veliki broj prijatelja, sa kojima nema baš nikakve komunikacije.

Sponzorisani marketing je, takođe našao svoje mesto na društvenoj mreži, iako je većini korisnika na smetnji, jer se često pojavljuje, a većini nije zanimljiv. Neko je to platio, a za te novce društvena mreža mu daje za pravo da uznemirava druge korisnike, koji društvenu mrežu koriste besplatno.

Neizostavno, i politički marketing je našao svoje mesto na društvenoj mreži. U vreme predizborne kampanje na najvišem nivou, društvena mreža je prilično obogaćena novim političkim bajkama, od kojih će, po završetku izbora, biti realizovane samo one, koje idu na štetu građana. Po ovim objavama, korisnici društvene mreže imaju mogućnost da izraze svoje lično mišljenje, pa su komentari  veoma raznoliki. Stranačka prepucavanja se izražavaju na sve moguće načine, čime jasno predstavljaju svoju kulturu u svojim komentarima.

Za korisnike društvene mreže, koji su dovoljno lenji da kuckaju tekst svojih komentara, društvena mreža je pripremila niz tastera i sličica, kojima se mišljenje može izraziti u nekoliko klikova. Tako korisnik društvene mreže lakše i brže komentariše, ne prikazujući time svoju nepismenost u vezi malih i velikih slova, a pogotovu u vezi interpunkcije. Dakle, obrazovanje i kultura, na visini zabavišta.

Komentari

Komentari