Foto: 
autor nepoznat

Svašta nešto (petnaesti deo)

Od pamtiveka je među ljudima vladala želja za isticanjem, a vremenom je ljudski mozak izmišljao najrazličitije načine za savladavanje tih želja. Često su ti načini za većinu populacije bili uvrnuti, ali oni koji su želeli isticanje, postigli su svoj cilj. Skoro po pravilu, stajling ili ponašanje istaknutih, vremenom je uzimalo maha i među populacijom koja je osuđivala isto i to prihvatanje je postajalo moda.

Način odevanja i frizura mnogo govore o osobi, ali kada bi svi na planeti imali istu odeću, obuću i frizuru, niko se ne bi isticao i ne bi bilo modernizacije. Modni kreatori i frizeri bi pocrkali od gladi, a vaške bi pocrkale od dosade. Ipak, moguće je da bi crkavanje od dosade postalo moda kod vaški. Modne piste bi se iz prestižnih  hotela gde se nudi ekstragavantna odeća, preselile na nudističku plažu gde se ne nudi ništa, osim kokica, krofni i piva.

Trajno dekorisanje kože ili tetoviranje nije novitet, ali je tek u poslednjih nekoliko decenija postalo veoma popularno među omladinom svih generacija. Od prostih ručno iznabadanih jednobojnih stikera ili jadno odrađenih imena bitnih osoba, došlo se do slika koje se odrađuju mašinicama, a mogle bi se svrstati u 3d grafiku visoke rezolucije. Ne postoji deo ljudskog tela koji se ne može istetovirati, a kvalitet slike zavisi od umetnika, kao i od kvaliteta boje i opreme. Bilo bi lepo otvoriti muzej tetovaže, gde bi eksponati bili odrani delovi od tetoviranih koji su na neki način zažonglirali escajg.

Ukršavanje tela nakitom je nekada bila privilegija imućnih, ali pre nekoliko stotina godina i pirati su obavezno imali bar jednu zlatnu minđušu. Ta minđuša je bila sredstvo plaćanja sahrane u slučaju smrti, pa su pogrebnici zadovoljno trljali ruke, jer zlato je zlato, odakle god bilo. Vremenom, karike koje su ukrašavale i istegljavale uši, polako su prelazile na nos, pa je i brnjica postala modni hit, ne samo kod svinja. Međutim, komadić zlata zbog kojeg se bušilo uvo ili nos, polako je prestajao da mude moda, jer ga je vremenom posedovao skoro svako. Zato je nekome palo na pamet da neki veoma mali komadić nakita ukrasi sjajnim kamenčićem i nazove ga pirsing. I eto novog modnog trenda, bez pravila o mestu na telu gde bi se pirsing postavio. Obzirom da zlato ne korodira, pokazalo se idealnim za zamenu ispalih zuba. Ali, zlatni zubi su bili u modi veoma kratko, jer su izmišljeni novi materijali za veštačke zube, koji su takvi da se skoro i ne primećuje da su zubi veštački. Pogrebnici se rastužili zbog deficita zlata, ali zato su zubari počeli da se bahate. Ipak, zlato je trajno, a keramika posle nekog vremena zahteva zamenu. I, opet se zubari raduju.

Kod nas je odnedavno izražen novi modnu hit, a to je odlazak devojaka u vojsku, dok mlađa muška populacija posećuje solarijume i kozmetičare. Nije potpuno jasno da li je u pitanju moda ili zamena identiteta, ali direktiva za ovu modu dolazi iz jednog jadnog državnog kabineta. Iz nekog drugog, a takođe jadnog državnog kabineta dolazi direktiva o modernizaciji svesti, pa tako gej parade i pedofilija postaju neki novi modni hitovi.

Komentari

Komentari