Foto: 
see like click

Uvreda

Priča se ovih dana nešto o novim sankcijama povodom vređanja političara ali, kao i obično, mediji prenose i serviraju pogrešne informacije. Zašto bi normalan čovek vređao političara, kada je na izborima već glasao za istog? Ako vređaš političara za kojeg si glasao, onda vređaš i svoje rasuđivanje i svoj izbor glasanja. To mi baš nekako i ne izgleda pristojno. Takođe, nije jasno da li to važi samo za domaće političare ili za sve njih, bez obzira odakle su. Da li podležem sankcionisanju povodom vređanja političara, ako kažem da je Alessandro di Lupo al Bosni (u daljem tekstu Aca), premijer jugoistočne Transilovanije u severozapadnom delu centralne Tunguzanije, najobičnija majmunčina, pederčina za medalju ili govno belosvetsko? Mislim da ne, jer uvreda za ovog nije u nadležnosti ministarstva poljoprivrede Argentine. Prema tome, smatram da nije u pitanju sankcionisanje vređanja političara, nego sankcionisanje vređanja opšte kulture eksponiranjem nekulture a upotrebom pogrdnih reči.

Pogrdne reči i psovke su sastavni deo našeg jezika i pomalo su se uvukle u svakodnevnu upotrebu. To je doprinelo da najčešće majke političara imaju seks i više puta dnevno, a da ni ne znaju za to. Naravno, ni ostatak bliže rodbine nije vakcinisan protiv virtuelnog seksa. Političar bi trebalo da bude ponosan što mu je majka u centru pažnje i što svaki građanin daje svoj maksimalni doprinos u borbi protiv bele kuge, ne tražeći, pri tome, pravo na dečji dodatak.

Nazivati političara po nekoj životinji ne mora po pravilu biti uvredljivo. Kaži političarki da je krava i ona će se uvrediti, bez razloga, jer krava je u Indiji sveta životinja, iz čega proizilazi da si tu političarku nazvao sveticom. Konj je plemenita životinja, i reći političaru da je konj isto je kao da mu kažeš da je plemenit, pa nema razloga da bude uvređen. Svinja se neće uvrediti ako je nazoveš političarem, tako da ni političar ne bi trebalo da bude uvređen ako ga nazoveš svinjom. Akcija jednaka reakciji. Ali ako političaru kažeš da je magarac, magarac bi se mogao uvrediti, jer u magarećem klinastom pismu reč političar je uvredljiva reč. Međutim, magarac se ipak neće uvrediti, jer ima više pameti od političara, pa razlikuje govno od kikirikija.

Za sada još nije sastavljen indeks reči koje se smatraju uvredom, a koji je zvanično objavljen u Službenom Listu pa, shodno tome, uvredljive reči zvanično ne postoje. Ako uvredljive reči zvanično ne postoje, ne postoji ni mogućnost vređanja.

Osim verbalnog vređanja političara, na Balkanu obitavaju i drugi načini vređanja, a jedan od njih je šaketanje. Razvališ ga po tamburi jednom roditeljskom šamarčinom, ako uspeš da mu priđeš dovoljno blizu, tako da mu, pored obraza, natekne i ponos, a onda... Navrate tako momci iz žandarmerije i odvedu te u nepoznatom pravcu. Nije baš za preporuku.

Pristojan način vređanja političara je prangijanje nekim malokalibarskim kalašnjikovom oko nogu, po pesku nudističke plaže i naterati ga na ples malog vuka, što je prastari ritualni ples Komančero indijanaca koji su migrirali u Bosnilend. Na taj način žestoko povrediš njegov ego činjenicom da je poreklom majmunčina, ali mu i priznaš kvalitet folklora, kojim ga predložiš za Zvezde Granda. A onda opet momci iz žandarmerije... I lepo ti objasne pojam, definiciju i praktičnu primenu izraza kabum. Hvala lepo, neka hvala.

Prihvatljiviji način je da se lepo skockaš i oplodiš mu oba roditelja i još po nešto blisko mu. I skoro svima bude lepo, a on se uvredi, jer ipak ima nekoga kome je lepo, što dokazuje da je nesposobni kapuciner. Za ovakav način delovanja, svaki donator semena bi trebalo da bude nagrađen, jer pozitivno utiče na porast stočnog fonda. Pa... Stvar ličnih stavova.

Komentari

Komentari