Foto: 
Isidora Fićović

Penkalo kao sredstvo crtanja

Isidora Fićović je rođena 1977. Završila je petogodišnje studije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 2001. godine, gde je i magistrirala na slikarskom odseku u klasi profesora Čedomira Vasića 2007. godine. Trenutno je na master programu odseka „Interfejs kulture“ (Interface Cultures) na Univerzitetu umetnosti i dizajna u Lincu, Austriji.

Imala je samostalne izložbe „Svetlost putuje brže do nas od zvuka" u Beču, „Gde si celog mog života?”, Ukradena galerija u Lincu, „Šta je Savremeno“, „Crni zec “ i „Pacoliki“ u Magacinu, Domu kulture Studentski grad i FLU galeriji u Beogradu. Učestvovala je na grupnim izložbama „POST-POST" i „Koristite na sopstveni rizik“u okviru festivala Ars Elektronika u Lincu; „Metafore“ (“Metaphors”) u galeriji nomadenetape u Lincu; na Bijenalu mladih umetnika u Bukureštu, na art sajmu u Londonu; izložbama galerije Primo Pijano u Leću, Italiji i drugim gradovima u Srbiji, Nemačkoj, Turskoj, Americi, Danskoj i Austriji. Bila je na rezidencijalnim programima u Istanbulu (Platforma Garanti), u Njujorku (Internacionalni studio i kustoski program) i u Salzburgu (Internacionalna letnja škola lepih umetnosti). Organizator je radionica i izložbi u Beogradu, Kraljevu i Istanbulu. Dobitnik je prve nagrade video festivala „Video tapeta“ u Velenju, Sloveniji.

Isidora Fićović

Serija crteža. Penkalo kao sredstvo crtanja. Crno mastilo. Pero koje se nalazi na vrhu penkale je instrument kojim gest ruke upravlja. Trag na papiru. Linije. Forma se gradi ponavljanjem linija. Različit splet linija daje rezultat površina koje su više ili manje osvetljene. Dubina prostora. Oblikuju se forme. Ljudska lica i tela u pokretu, igra. Transparentne površine iscrtanih linija rukom, negde isprepletane, preklapaju se u lejerima. Lejeri zamenjuju planove. Gest ruke stvara. Kroz vekove. Linije kretanja ruke. 

Komentari

Komentari