Foto: 
autor nepoznat

Svašta nešto (dvadeset drugi deo)

Homer, Odisejev onovremeni diktafon, svojim slepim pogledom i drhtavom rukom, napisao je Odisejevu putešestviju onako kako su je videli oni koji su videli, a pod strogom cenzurom boginje Atine i Odiseja lično.

16. pevanje sa Ajron Mejdenom, govori o Telemahovom povratku kući. Zbog euforične napetosti koja ovaj ep čini zanimljivijim od svih epizoda Sulejmana, Homer navodi da je Telemah, uz svesrdnu pomoć boginje Atine, eskivirao smrtonosnu zasedu Penelopinih prosaca. Ali, ne navodi da je boginja Atina pre Telemahovog prolaska počistila teren tako, da je Telemahov prolazak bio samo lagana šetnja, kao posle večere. Anonimni izvori navode da su pre Telemahovog prolaska primećene dve zverski naoružane eskadrile ruske avijacije, predvođene boginjom Atinom, a koje su ostavile pustoš za sobom. Ta lagana šetnja je kod Telemaha izazvala glad, pa je Telemah odšetao do svinjara Eumeja, nadajući se svežem girosu. Tamo sreće prosjaka koji otkriva da prosjak nije prosjak, već maskirani Odisej, glavom i sveže obrijanom bradom.

17. pevanje u kojem učestvuje i Tajči, definiše Odisejev povrtatak na dvor  kao maskirani prosjak, i samo da bi registrovao moral Penčikinih prosaca, prosjači hranu od njih, iako je na brkovima još imao tragove svežih čvaraka. Čim se pojavio na dvor, prepoznao ga je njegov verni džukac Arga, koji je odmah riknuo od sreće. Homer izostavlja deo u kojem je Penčika dresirala Argu na samoubistvo od sreće, da ne bi odao svog maskiranog gazdu, ukoliko se ovaj vrati. Glavni inspektor itačke policije smatrao je da je Penelopa dresirala Argu na srećno samoubistvo, jer bi to njoj bio znak da se njen čovek vratio kući. Iz nepoznatih razloga, njegovo uvaženo mišljenje ipak nije uvaženo.

18. pevanje i Filip Višnjić pevaju o pojavi još jednog prosjaka, koji se u momentu zakačio i potukao sa Odisejem. Banalno prosti Penčikini prosci su lajkovali svađe i tuče, pa su uživali u predstavi u kojoj je Odisej, blago iznerviran, brutalno izmasakrirao pravog prosjaka. Slepi Homer nije video pakete snage koje je boginja Atina slala Odiseju, sve dok joj se nije otvorilo novo prozorče sa porukom ’’Odysseus won - game over’’, pa taj nebitan detalj nije ni zabeležen.

19. pevanje solistički peva o pevanju da je Penka sve to snimala, i zatražila je od prosjaka Odiseja informacije o njenom mužu Odiseju. Prosjak Odisej je garantovao garantnim pismom da će joj se muž garantovano vratiti. Tako ohrabrena, Penelopa je naredila sluškinjama da okupaju prosjaka Odiseja, i dok su ga sluškinje kupale, prepoznala je Odisejev ožiljak, ali nije ga spomenula Odiseju. Zbog opšteg morala, Homer zaboravlja da navede podatak da je taj fatalni Odisejev ožiljak napravila Penelopa lično, kada je navaćarila Odiseja u švrljanju sa sluškinjama.

20. pevanje sa Borom Drljačom drlja o Penelopinom ružnom snu zbog kojeg je boginja Atina morala nekoliko dana da je smiruje, pričajući joj priče o svemu i svačemu. Sledećeg jutra dok je konzumirao jutarnju kafu, Odisej je od bogova zatražio neki znak. Blago zabunjeni Zevs mu pošalje munju iz vedra neba, i pred Odisejem se stvori znak zabranjenog parkiranja i zaustavljanja. Ali, Odisej se morao zaustaviti i parkirati, jer je stigao kući, pa mu Zevs, po predlogu boginje Atine pošalje još desetak munja sa paletom znakova, kao i posebnu deklaraciju po kojoj Odisej može da bira znak koji mu najviše odgovara.

Veliko finale, poslednja 4 pevanja u sledećem broju...

Komentari

Komentari