Foto:
autor nepoznat

Zlato, lijane, muda od morža, žene

Na letovanje smo krenuli starom, zarđalom dresinom. Od Beograda do Paralije. Nismo poneli mnogo stvari sa sobom. Samo rezervne gaće, peraja, celu usoljenu svinju, gajbu paradajza, tange tanke kao konac za zube i par flaša piva za usput. Lovu nismo nosily, ali smo zato poneli pijuke da bismo na plaži iskopavali zlato. Podigli smo šator na sred plaže, odvrnuli MOTORHED, osolili dupeta u moru i bacili se na kopanje. Bilo nas je trojica. Iskopavali smo brda zlata, više nego što smo mogli i da zamislimo. Standard nam je vrtoglavo rastao sa svakim novim iskopanim grumenom.Svaki dan smo jeli giros i pili recinu. Plastična flaša, dva litra, evro i po u diskontu. Blagostanje nam nije donosilo samo zadovoljstvo i luksuz već i ozbiljne nesuglasice.

Prvi put smo se žestoko pobili krampovima oko toga ko će prvi da ode kod brkate grčke kurve Eleftemerine, koja je naplaćivala diskontne cene svojih usluga. Na kraju niko nije ni otišao, već smo pred štorom vidali rane i potajno psovali. Vremenom su svađe i tuče postajale sve češće, naročito uveče oko vatre, dok smo perorezom deljali našu usoljenu svinju i cevčili recinu. Klasičan filmski kliše - podela plena. Marko i ja smo sumnjali da nas Vlada potkrada i rešili smo da ga ubijemo krampovima. Omlatili smo ga dok je kenjao u obližnjem žbunju. Da bi sakrili dokaze našeg zločina, morali smo nekako da uklonimo leš. Prebacio sam ga preko ramena i otplivao nekih dvadesetak kilometara u pravcu Turske. Zaronio sam i ugurao leš u antičku amforu sa nekog potopljenog broda. Prethodno sam eksirao tridesetak litara starohelenskog vina. Bilo je kiselo, ali amfora se morala isprazniti. Ne može se gurati leš u punu amforu. Laganim kraulom u stilu Majkla Felpsa sam se vratio do Paralije. Marko je popio i moju recinu, a od svinje mi je ostavio papke. Sisa. Čudno me je gledao i vrhom krampa čistio nokte. Odmah mi je bilo jasno - ja sam sledeći. Hoće svo zlato za sebe. Nije bilo zezanja, Viši je od mene bar pola metra i ima stotinak kila više. Nemam baš mnogo šanse kad navali. Podigao sam stenu prekrivenu algama i odalamio ga po njegovoj ogromnoj glavudži... Samo se malo ošamutio, ali ja sam dobio dovoljno vremena da uteknem.

Napunio sam gaće zlatom, deo zamenio za recinu u obližnjoj bakalnici,odvalio tarabu musave taverne i napravio splav. Falila su mi jedra pa sam sa terase brkate grčke kurve Eleftemrine maznuo gaće i brushalter. Fantastično. Gaće i brus su zahvatali više vetra od jedara na Santa Mariji. Zaustavljao sam se samo na Kipru i Malti, da šoram. Projurio sam kroz Gibraltar i stigao do Kanarskih ostrva. Tu sam se malo zbunio. Kuda sada? Znao sam da moram na jug, ali kojim putem? Da li dobro poznatim putem pored obala Afrike ili da se malo zezam i skrenem ka južnoj americi? "Ka južnoj Americi!", uskliknuh i razvih brus i gaće. Jurio sam preko atlantika prestižući sve kruzere i pedaline koje sam usput sretao. Oplovio sam ognjenu zemlju, usput smazavši jajca od jednog starog morža. Bila su bljutava i ustajala, ali bio sam gladan. Plovio sam ka severu. Pacifik je bio dosadan. Samo gomile tuljana i kormorana.

Osetio sam umor i malo zadremao. Ne znam koliko sam spavao. Možda sat ili dva kada sam osetio udar. Nasukao sam se. Otvorio sam jedno oko i ugledao neki tropski raj. Pesak, palme, tirkizno more, kokosi... Ovo uopšte nije loše, pomislih u sebi. Skočio sam sa splava i počeo da istražujem ostrvo. Zašao sam u džunglu i kao Zagor se prebacivao sa lijane na lijanu. Malo ostrvo. Lepo ostrvo. U trenutku ugledah neki dim koji je kuljao sa proplanka u srcu ostrva. Odlijanao sam u tom pravcu i uz poklič: " Pomoz Bog junaci!", aterirao u centar sela napravljenog od blata, govana i trske. "Vadite neko piće i meze, stigli gosti!", zaurlah koliko me grlo nosi. Iz koliba je pokuljao neki čudan svet. Sve neki tamnoputi i kovrdžavi. Nisu bili crnci... Bili su nekako pepeljasti, k'o stanovnici Marinkove Bare. Gledali su u mene kao u svetsko čudo. Pipkali su me, njuškali, ubadali prstom u stomak, sklopljnim šakama odmeravali težinu mojih jajca. Jebote, pa ovi nikada nisu videli belog čoveka. Svi su popadali na kolena i počeli da baju na nekom čudnom srpskom jeziku. Crnogorski akcenat. Plužine - sto posto.

Malo bolje sam pogledao oko sebe. Muškaraca nije bilo. Sve same žene. Uglavnom ružne babe, ali bilo je i izuzetno lepih mlađih primeraka golemih dojki i kovrdžavih stidnih dlaka, koje su se protezale od pupka do šupka. Letovanje mi se činilo sve bolje. Polako sam počeo da se opuštam i uživam. U meni su videli Boga na čiji povratak su čekali već 1400 godina. Uhvatio sam za ruke dve mlađe i lepše domorotkinje i odvukao ih u kolibu. Usput sam jednoj, malo bolje držećoj, babi doviknuo da mi donese nešto za okrepljenje. "Može li stegno i skorup?", snishodljivo upita baba? "Može, baba, ali ne zaboravi i neko piće da doneseš." "Imamo samo lozu, prvijenac". "Idi u pičku materinu baba. Ne volim lozu. Nemoj me nervirati ili ću narediti da te bace u vulkan". Ali bio sam dobre volje. I žedan, "Dobro, ajd dodaj i tu lozu, al da bude 'ladna k'o zmija.", naredih. Pojeo sam celo stegno koje sam prethodno filigranski isekao perorezom, popio oko 3 litra loze, glasno podrignuo, počešao dupe, prdnuo i navalio na domorodački podmladak. Bio sam prijatno iznenađen. Ničega se nisu stidele i sve su želele. Podovi od trske su pucali pod nama cele noći. Ujutro sam bio isceđen kao limun. Mlađarija se međusobno i dalje mazila na patosu, a ja sam izašao pred kolibu i celom selu prikazao svoju muškost u svom sjaju. Sunčevi zraci su se odbijali od mog glavića kao od nekog sfernog ogledala...nebeska igra boja i oblika. Poslao sam babu da mi donese par kokosovih oraha da se malo okrepim. Dugo je nije bilo. Popizdeo sam. Morao sam da pijem vodu, a to nikako ne volim. Naredio sam da babom nahrane ajkule i hobotnice koje su carevale u obližnjoj smrdljivoj laguni. Ne volim neposlušnost.

Dani na ostrvu su bili fantastični. Sedeo sam na prestolu od palminog lišća, cirkao lozu i gulio pršut. Naravno, naredio sam i da mi naprave dvorac . Na vrata sam okačio natpis "Zabranjeno za sve starije od 35, kao i one koje su u ciklusu". U centru sela su napravile i totem falusnog oblika sa mojim likom pred kojim su se gole molile, trljale svoje mufove i ostavljale ponude. Uglavnom drvene vibratore i papaje. Uveo sam i jutarnju praksu. Tačno u podne sve mlađe žene su morale da defiluju ispred moje kolibe da bih imao bolji uvid u ponudu. Dešavalo se par puta da i neke starije pokušaju da se ušunjaju u defile, ali to sam odmah eliminsao. Vulkan ili hranilište za ajkule i hobotnice. Baba je bilo sve manje, a devojaka sve više. Vremenom su počeli i da se javljaju sukobi među mojim podanicama. Ženska sujeta, zavist, svrab među nogama ili šta god. Čupale su se za kose i grebale noktima. Sudio sam strogo, ali pravedno - ružnija se pela na vulkan. Vremenom sam i tu uspeo da zavedem red i sve je funkcionisalo kako treba. Babe sam skroz istrebio iz sela i mogao sam da skinem znak zabrane sa vrata svoje kolibe. Uživao sam u tropskom raju. Žene su mi čak smislile i neku vudu vijagru od pasiranih morskih zvezda i žabljih muda, da bih mogao više njih da opslužim u toku dana. Fantazija. Ne znam koliko je sve to trajalo, ali počeo sam polako da primećujem povećanu tražnju za kiselim krastavcima i ostalom turšijom u mom carstvu. I zaobljeni stomaci su se već dobrano naslućivali. Više mi nije bilo svejedno a i kita mi je bila skoro u fronclama. "Godišnji odmor se bliži kraju.", pomislih u sebi, "Vreme je za beganje kući". Nisam to smeo da im kažem, jer bi me rastrgle. Napravio sam žurku u centru sela. Brda pića i ludi grupnjak. Žene su se totalno odvalile od dobrog provoda i sluzavih nežnosti. "Na noge!", viknuh, "Ova žurka je sranje. Fali nam pivo. Odoh časkom do Filipina da pazarim par gajbi i vraćam se za pola sata, a vi se zabavljajte dok se ne vratim i održavajte dobro raspoloženje". Izdao sam direktive koja treba da me sačeka u kolibi, koja treba da odradi brazilku, a koja da turi mrežaste čarape. Pokupio sam iz svog sanduka zlato, gaće i brushalter i pripremo splav. Usput sam se na peščanoj plaži još jednom povaljao sa svojom miljenicom, očistio pesak iz dupeta i odjedrio u sumrak. Domovina zove!