Foto: 
antonella morrone

Ljubav u doba marketinga

Ponekad imam osećaj da su neki ljudi plaćeni da specijalno mene maltretiraju! Da li im je to u opisu posla-ne znam, ali mom oduševljenju nema kraja kad vidim da smo postali nacija marketing agenata, tj. upornih ljudi koja stalno unapređuje načine prodaje, čiji je cilj da roba što lakše i brže stigne do potrošača. I jeftinije, podrazumeva se. To je ono, znate, kad vas zovu rano ujutru ili vam upadnu u kuću i kažu da ste dobili nagradu i samo treba da platite poštarinu čiji iznos, otprilike nekoliko puta, premašuje vrednost nagrade.

Marketing ustvari postoji otkad postoji razmena dobara za novac, samo što je vremenom napredovao i doživeo procvat u vremenu tehnološke ekspanzije koja je omogućila da se informacije brže prenose.  U otkrićima nema stagnacije, ali  je važno otarasiti se eksploatisanih pronalazaka, a to se jedino može uz pomoć marketinga čiji će stručnjaci vešto prodati svaku vrstu magle, naglašavajući da su neke stvari must have, koristeći se psihologijom potrošača i patologijom vremena u kome živimo.

Ljubav, condition sine qua non za svaku životnu stavku polako sužava polje delovanja i koncentriše se u jednoj osobi čiji se život vrti u krugu must have stvarčica ove sezone, koje će već sledeće, biti zamenjene novim, drugačiji, boljim, revolucionarnijim, sa boljim sastojcima sastavljenim od materija za koje u životu nismo čuli. No, ako to sve doprinosi sigurnosti i samopouzdanju osobe, u redu je… Što skuplje i reklamiranije, to bolje. Eto dokaza da se i ljubav kupuje i to je prednost doba marketinga! Ljubi sebe samog, prva zaposvest.

Samo, kako izgleda ljubav kad se spakuje i marketinški dobro proprati? Izgleda sasvim pristojno u odnosu na prvobitan oblik. Skupo odelo, dobar položaj, uvežbani pokreti, oskudan rečnik ili demagoške govorancije, dramske pauze bez kojih je svaki govor besmislen. Ipak, one mu daju na značaju;  vera u boga i Srbiju i neprestano gostovanje u svim medijima. Moć muškarca kao afrodizijak kome žene ne odolevaju. Naravno, takav baja  ne može odoleti plastičnoj lepotici koja umiljato gleda i zavodljivo trepće veštačkim trepavicama. Da nije koristila sve one reklamirane proivode od uložaka do espumisana, đavola bi došla do radnog mesta u ministarstvu! Robo-novčana razmena uspešno izvršena, ljubav na delu vidljiva. Cveta! Dakle, da se zna šta je “hvala ti, bako” a šta must have , čemu služi i šta od to dvoje pravo cilju vodi!

Ustvari, kad bolje sagledam, cela svetska javna scena živi u ljubavi. Nemojte mi reći da predsednik Tramp i njegova supruga nisu skladan par. Ljubav ih je održala, šta bi drugo, nisu ajvar i domaći specijaliteti valjda, spremani u onom kakosezvaše posuđu koje nemilice reklamiraju i koje je must have, jer poboljšava ukus hrane.

Sveobuhvatna nauka je taj marketing, nema šta. Uvukla se čak i u javne kuće koje imaju marketing timove koji brinu o tome da razmena bude u skladu sa zahtevima modernog doba: ekvivalentna, kvalitetna i na nivou u svakom smislu, a ja još živim u filmu u kome se to zove podvođenje. Povrh svega, verujem  da je industrijska revolucija  prilično daleko iza nas. U odnosu na večnost i kosmos, to je ništa, ali u odnosu na ljudski život, nije malo. Jedino ovce koje su tad pojele ljude i dalje žive. Sve je doživelo neku promenu, ali proces varenja u njihovim želucima još traje. U međuvremenu, must have trend je pomogao  njihovo razmnožavanje.  A  šta reći drugo, kad je više ovaca na svetu nego ljudi?!

Komentari

Komentari