
Moda, glad i beda
Na prvi pogled skromna i nenametljiva, a već na sledeći avangardna i sasvim prodorna. Samo treba zaviriti u njenu umetnost, jer Tanja je slika onoga što se zove čovek u čoveku, kompleksni umetnik, slojevit, svestran, sa obe noge na zemlji i sa oba krila u oblacima.
Rani radovi, kako ih ona sama podcenjivački ocenjuje, predstavljaju njen rani otpor prema sistemu i njenu mladalačku ljubav, strip i crtani film. Mada sirovi emocionalno, rani radovi svojom kompozicijom pokazuju svo crtačko umeće Tanje kao nove nade srpskog simbolizma. Spretno oslikavajući banalne svetove realnosti, ona je i tada u svaki ubacivala svoju karakterističnu notu cinizma i kritike. A, sazrevajući i kao iskustveno biće i kao slikar, samo je osnažila jednu ideju koja joj je svojevrsni potpis, a to je četkica kao oružje protiv društvene nepravde, četkica kao mač kojim seče slojeve gnusne realnosti i gledaocu servira kriške iste na platnu razvijenom kao tanjir koji leti u lice.
(Stop it)
Šok terapija. Tako se mogu nazvati nova platna već sazrele umetnice sa već oformljenim viđenjem sveta, a očima učesnika i kritičara. Angažovano slikarstvo nije strano istoriji umetnost, ali na našim prostorima bilo je zastupljeno jedino u formi ideološke propagande. Poslednjih decenija sve je više kritičke misli, a samim tim i kritičkog slikarstva, onog koje svojim temama zauzima stavove i protivi se naglom porastu amoralnosti sistema, koji ne radi za građanina, već ga koristi, manipuliše njime i direktno je protiv čoveka i sveg života uopšte. Tanja je to stanje sjajno predstavila postavljanjem manekenki ispred tenkova. Postavlja ona nasmejane modne kreature ispred gladnih i ispred jada, simbolički predstavljajući njih kao prevaru i maglu ispred očiju. Kvazi lepotu u svrhu dezavuisanja društva i skretanja prioriteta.
(Holiday in Cambodia)
Svinje i ljubav, pink, penaste kupke sa mehurićima koji svinjskim okicama posmatraju kupačicu. Ruga se gledaocu koji je slep na nepravdu i tera ga progleda. Bez intimnih senki, svetla, a sve u jarkom koloritu, ogoljeno. Ispod jasnih boja krije se njeno insistiranje na detaljima i crtežu kao kosturu kreacije, kao korenu njenog suštinskog formalizma. Dosad crtež kao osnova, kolorit kao mamac i aparat za fotokopiranu lepotu, lažnu koliko i svet koji je takvom proglašava i uzdiže. Apolonizacija društva na štetu svega što je suštinsko, što je duhovno i emotivno.
(Bath time)
Tanjina ulja su prazničnih boja, a iz njih izbija gnev jedne slobodne duše koja teži drugoj vrsti savršenstva, onog sa licem čoveka, a telom lava i kandžama orla. Prave vrednosti leže u budućnosti koja će da ih vidi onda kada sve lažno davno bude mrtvo. Tanja, slikar – kritičar, vešti umetnik, mudra glava, cinik i nadasve pretnja svemu što je neljudsko u ljudima.
Olga Tomović
Tanja Rajković
Rođena 16.03.1977 u Beogradu. Diplomirala na Visokoj Školi Likovnih i Primenjenih Umetnosti u Beogradu 2000. god. Na Akademiji Lepih Umetnosti diplomirala 2005. god. u klasi prof. Mome Antonovića. Živi i radi u Beogradu.
(Evil magician)
Grupne izložbe
Galerije “Progres”, “Skadart”, “Dom omladine Beograda” (u Beogradu) i Galerija Zavičajnog muzeja (Petrovac)
(Just breathe)
Samostalne izložbe
Klub „Batler“, Beograd (2008)
Galerija Američke Ambasade, Beograd (2009)
Pozorišni klub „Zeleno Zvono“, Zrenjanin (2010)
Pozorišni klub „Trema" - Srpsko Narodno Pozorište, Novi Sad (2011)
Klub „Geca“, Beograd (2012)
Klub - galerija „Beti Ford“, Beograd (2016)