Foto: 
autor nepoznat

Opančar „agencija“: „Politički marketing“

Šta znači politički marketing, objasnio nam je pre neki dan Milan Stamatović, predsednik opštine Čajetina i predsednik stranke Zdrava Srbija, žestok opozicioni borac koji je svojevremeno najavljivao da će se kandidovati i za predsednika Srbije – „Braća Vučić su privatizovali institucije”, "Kritikujem vlast, jer sam na sopstvenoj koži osetio svu brutalnost ovog režima i samovolje Srpske napredne stranke", govorio je tada.

U to vreme opština Čajetina je bila jedna od retkih opozicionih opština u zemlji, a njen predsednik Milan Stamatović, bio je i lider u stranci Zdrava Srbija. Iz tog vremena poznati su njegovi žestoki sukobi sa tadašnjom ministarkom građevinarstva Zoranom Mihajlović, a povodom neizdavanja dozvola za izgradnju žičare na Torniku. I trajalo je to sve dok se u taj posao nije umešao poznati marketingški stručnjak Aleksandar Vučić, koji je taj problem rešio po oprobanom metodu – onima koji se pobune da ono što traže i problem je rešen, uz samo jedan uslov – ubuduće ćete glasati za mene.

I sve je ubrzo bilo rešeno. Žičara je počela da se gradi, dozvole više niko nije pominjao, brzo je i izgrađena i bogu hvala radi i danas. A sve je postalo jasno, kad su se na svečanoom puštanju u rad pojavili Vučić i Stamatović, zajedno.

Svako čudo za tri dana, pa tako i ovde. Stamatović se utišao, nije se više svađao sa vlašću, a pre neki dan se zajedno sa Vučićem pojavio i na otvaranju deonice autoputa od Rume do Šapca – kod nas je običaj da se svaka deonica, bez obzira na njenu dužinu (sada se ta deonica kolima prelazi za 15 minuta), svečano otvara uz obavezno prisustvo Vučića sa najbližim saradnicima, posebno u vreme izbornih kampanja, a junak ove priče, Milan Stamatović, je ovog puta bio tik do Vučića, što naravno nije bez značaja ni za njega, a ni za Predsednika, koji time kao da kaže – pogledajte i ovaj je postao naš. 

Upitan da objasni otkud taj politički zaokret, Milan Stamatović to objašnjava činjenicom da su odlukom vlasti opštine podeljene, tako da će u nekim lokalni izbori biti sada, zajedno sa patlamentarnim, a u nekim – oko 70, u redovnom terminu u martu, pa kaže:

„SNS može, s obzirom na svoju poziciju, da prebaci dobar deo birača u Čajetinu i da na taj način pobedi. Što je potpuno legitimno. Neke sigurne glasače možda iz Užica ili iz neke druge strane, može da prebaci u Čajetinu i da vi uz dobru podršku svojih građana – možete da izgubite zbog ljudi koji su došli sa strane. I zašto mi malo dugoročno gledamo napred u budućnost, šta bi se desilo da mi kao jedina lokalna samouprava budemo protivnik jednoj mašineriji koja ima sve poluge vlasti da nas prosto oduva sa političke scene“. Takvu mogućnost Stamatović smatra za legalnu i to naziva  političkim marketingom, koji je, tako proizilazi, takođe legalan.

A taj marketing (čitaj prevara i po Krivičnnom zakoniku), je u praksi već otpočeo. Najpre je vlast napravila analizu u kojim opštinama ima sigurnu većinu, a u kojim opštinama to nije slučaj, pa će oni koji su sigurni sačekati redovni termin za lokalne izbore koji je u martu iduće godine, dok će oni drugi glasati sada zajedno sa parlamentarnim izborima, a u pomoć će im priteći oni iz sigurnih opština tako što će biti privremeno preseljeni u neizvesne opštine, pa će se, kad prođu izbori, ponovo vratiti  kući i tu glasati i u martu. Pritom za tu seobu, ne moraju da znaju ni oni koji se preseljavaju, ni vlasnici stanova u koje se „useljavaju“, jer se sve dešava samo papirološki, što naravno nije slučaj kad je u  pitanju stvarna promena stana. Vi ne možete to da obavite bez ličnog odlaska u opštinu, u prisustvu vlasnika stana u koji se useljavate. Taj marifetluk Stamatović smatra legalnim, pa iz straha da se to ne desi, prelazi u SNS.

Valja reći i to da su ovih dana pojedine opštine u Beogradu – tamo gde je opozicija na prošlim izborima imala većinu, ovih dana porasle za po nekoliko hiljada novih (privremenih – izbornih), Beograđana. Opozicija  to prati, pa su u tom smislu podneli i krivične prijave protiv počinilaca ovih kažnjivih dela – međutim od opština i tužilaštva, ni abera, jer sve je to samo politički marketing.

       

U mom selu ima jedan opančar.        

Što on pravi dobre opanke !

Obuješ ih, popenješ se na soliter

i skočiš sa desetog sprata,

ti se razbiješ ko….., a opancima ništa!

 

Dragiša Čolić

Komentari

Komentari